
Okula Hazır Olmayanlar Okula Devam Etmeli. Aylin Halim tarafından yapılan bir test gerçekleri ortyaa çıkartıyor. Halim, bu testin çocuğun okula gerçekten hazır olup olmadığını saptadığını belirtti. Halim, “Aileler, okula başlama olgunluğuna erişmemiş çocukları okula göndermemelidirler. Gerekirse çocuklarını bir yıl daha anasınıfına göndermeleri en doğru olanıdır. Bununla birlikte çocukların üzerine okul ve eğitimle ilgili fazladan sorumluluklar yüklenmemeli, okulun kendi gelişimi ve sosyal hayatı için gerekli olduğu sade bir biçimde anlatılmalıdır. Okul korkusunun, 2- 3 hafta boyunca sürmesi halinde bir uzmandan yardım alınmalıdır. Çocuklar okula hem duygusal, hem zihinsel, hem de psikolojik olarak hazırlanmalıdır” dedi.
- Aylin Halim, ana sınıfında oyunla bütünleşen çocukların, birinci sınıfla birlikte eğitim ve öğretimle bütünleştiğini dile getirdi. Halim, “Bu, çocuk için kolay kabul edilir bir durum değildir. İtiraz edebilir, reddedebilir hatta anlatılanları anlamayabilir. Ancak her durumda çocuğunuza anlayışla yaklaşmalısınız. İtirazlarına kızmak yerine onun dünyasından bakmalı ve mantıklı, kabul edilebilir açıklamalar yapmalısınız. Çocuğunuza çok başarılı olması gerektiğinin mecburiyetini empoze etmeyiniz. Ayrıca mesleki kimliklerin etiketlenmemesi çok önemlidir” diye konuştu.
- Okul korkusunun nedenlerine değinen Halim, ebeveynlerden ayrılma endişesi, farklı ve tanımadığı bir ortama girme, yabancılarla tanışma, okul kurallarını öğrenme, disiplini geliştirme gibi deneyimlerle, kendini yalnız hissetme ve dış çevreden gelebilecek zararların olduğu gibi düşüncelerin örnek gösterebileceğini kaydetti. Bunların çocuğun kendi dünyasında geliştirdiği korkular olabileceğini de bildiren Aylin Halim, okul kaynaklı nedenlerin de olabileceğine dikkat çekerek, şunları söyledi: “Okul korkusu olan çocuklar, bu korkuyla her gün karşılaşmayı stres yapar. Bu durumda çocuklarda, baş ve karın ağrıları, mide bulantıları, halsizlik ve iştahsızlık gibi yansımalar olur. Bazı çocuklarda ise, alınganlık ve sinirli olma, ağlama, başkaları ile iletişim kurmama, uyku düzeninde bozulma ve ödev sorumluluklarını yerine getirmeme şeklinde etkiler görülebilir. Çocuğu hem duygusal, hem zihinsel, hem de psikolojik olarak okula hazırlamak gerekir. Okulun çocukla birlikte ziyaret edilmesi, öğretmeni ile tanıştırılması, eğitim göreceği sınıfla bütünleştirilmesi çocuğun bu yeni deneyime duygusal olarak hazırlanmasını sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder